Apelsinkladdkaka

Tycker man om romerskabågar skulle jag rekommendera denna kaka. Som vanligt utgår jag från samma kladdkakerecept med la i denna till apelsin, gott.
 
Apelsinkladdkaka 
175 grader i ca:10-12min
1dl smält smör
2 ägg
3 dl socker
4-6 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 tsk salt
1,5-2dl vetemjöl
Saft från ca: 1 apelsin
Skal från ca: 2 apelsiner

Rör ihop allting, det är inte så himla noga i vilken ordning. Men för traditionens skull kan man ju börja med ägg och socker. Sedan river du apelsinskalet, var noga med att inte få med något vitt, då blir det beskt. Pressa även i önskad mängd apelsinsaft. Häll i smeten i en rund bröad form.
Grädda i mitten av ugnen 175 grader i 10-12min. HÅLL FÖR TUSAN KOLL!!
Alternativ: Ha i blockchoklad eller kanske mörkchoklad?

Kommentarer

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0