Brownies ( med chili)

Fem månader har gått sedan jag bakade sist. Vad hände? Jag vet faktiskt inte. Men nu är det dags igen. Att det är. Fick med mig en blockchoklad hem från affären och så vips blev det Brownies. Mums.
 
Brownies ( med chili )
(Från boken choklad)
175 grader ca: 15-20min
 
200 gram smör
200 gram mörk choklad i bitar
3 dl strösocker
3 ägg
1tsk vaniljsocker
drygt 2 dl vetemjöl, special
1 krm salt
1 tsk ( chili )
 
Do like this:
Smörj och mjöla en fyrkantigform ca: 25*25 cm , klä bottnen med bakplåtspapper.
Smält smör och choklad ihop i en kastrull, rör!
Ta bort kastrullen från plattan och rör i socker. Låt svalna.
Rör sedan i ägg, ett i taget. Följt utav mjöl, salt och ev. chili.
Bred ut smeten i formen. Grädda 175 grader i ca: 15-20 min. Kakan ska vara fast i kanterna och mjuk i mitten.
Ta ut och låt svalna. Skär sedan upp!
 
Jag tog istället muffinsformar i en muffinsplåt, tänk på att de då bara behöver vara inne i ugnen drygt 10min.
 
Bon apetit!
 

Kommentarer

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0