Saftiga chokladmuffins



Är nu hemma efter min månads långa reda till Asien. En månad utan någon som helst bakning.
AKUT baksug.
Denna gången blev det Saftiga Chokladmuffins. Där jag har tagit ett kladdkake recept och ändrat lite. jättegoda!

Saftiga chokladmuffins
175 grader i ca: 15 min

2 ägg
1,5 dl socker
2 dl mjöl
100 gram smält smör
1 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
en nypa salt
200 gram mjölk choklad
Topping;
Lite smält mörkchoklad och pärlsocker

Börja med att sätta ugnen på 175 grader.
Vispa ihop ägg, socker och kakao. Tillsätt det smälta smöret. Rör sedan i mjöl, salt och vaniljsocker.
Nu är det dags att smälta chokladen i ett vattenbad för att sedan röra i det i smeten. Fördela i ca: 20 formar. ( Är de lösa , ta dubbla formar! )
Grädda i mitten av ugnen i ca:15 min.
( de stelnar när de kommer ut!)

Lycka till för tusan!


Kommentarer

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0