Sega chokladmuffins (med noblesse)



Tidsfördriv för mig är oftast att baka.
Det är roligt.

Idag fick jag för mig att baka chokladmuffins, då det är så nedrans gott!
Dessa muffins blev himmelska. Kladdiga och söta precis som chokladmuffins ska vara.
Otroligt lätta att baka och med vanliga "ha hemma ingredienser". ( Jag la till noblesse ).


Sega chokladmuffins (med noblesse)
(
Orginal recept )
200 grader ca: 10-12min

2 ägg
2,5 dl strösocker
100 gram smör
1,5 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl mjöl
1 tsk bakpulver
Noblesse

Börja med att sätta ugnen på 200 grader.
Smält sedan smöret så det kan svalna något.
Vispa ägg och socker poröst, jag använde handvisp.
Häll sedan i resten av ingredienserna. ( Jag delade på lite noblesse och blandade i )
Grädda i mitten av ugnen ca: 10-12 min.
De ska ska se "ofärdiga" ut när de är klara. De stelnar utanför ugnen sen!
Låt muffinsarna svalna något och lägg sedan på noblesse. Då smälter de något!:)
( Se alltså till att de fortfarande är värma när noblessen läggs på! Det blev perfekt, när jag skrivit klart det här receptet! ;) )


Kommentarer
Postat av: Nena

nu vattnas det i munnen pa mig:)) Har sparat receptet och ska helt klart testas:))

2012-06-04 @ 16:11:18
URL: http://paradiserecipe.com/?lang=se

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0