Nougatkakor


Jag hade 250gram choklad liggande på min bakhylla och drabbades av ett akut baksug ( ni vet som man gör med jämna mellanrum!).
Detta resulterade i bambambam, Nougatkakor. Perfekta för den som älskar nougat, rekommenderas, rekommenderas!
( på bilden är kakan fryst, för det är så jag föredrar den )

Nougatkakor ( recept länk ) ca; 24 st
175 grader i 15 min

220 gram mjukt smör
8 dl havregryn
0,5 dl sirap
2 dl socker
4 msk vetemjöl
3 tsk bakpulver
2 hg nougat

Gör såhär;
Sätt ugnen på 175 grader.
Rör ihop alla ingredienser och bred ut i en smörad och bröad långpanna ( Jag täckte inte hela!)
Grädda i 15 min, 175 grader.
Hyvla på nougaten medan kakan är varm. Bred ut med en sked.
Kyl.
VOILA!


Kommentarer

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0