Något speciella chokladmuffins



Jag är dålig på att låta mig själv ha tråkig och vara rastlös. Jag satte dena gång i gång att baka ca: 1,5 h före jag skulle åka iväg. Smart. Iallafall så bestämde jag mig dessutom för att testa och byta ut lite ingredienser i ett recept. Detta blev kanske ingen direkt hit. Smaken var det ingen fel på, men de rann liksom över i ugnen. Ni skulle sett.. de var värsta svimmingpoolen av muffinssmet på plåten..
 Anledningen till detta är för klena formar. Jag borde ha tagit folieformar eller använt en mufinsplåt. Kanske hade det till och med räckt med dubbla formar. Smaken var det ingen fel på och jag tror att om man lägger till lite glasyr kan de bli riktigt goda. Men jag kände att det inte riktigt vara värt att slösa galsyr på muffinsen när de inte blev lyckade i formen. Jag ska nog göra om dem någon dag, och då leta fram min muffinsplåt som gömt sig någonstans :)!

Slutsats: När muffinsens innehåller mycket bakpulver och har en rinnande smet bör man se över vad man lägger dem i för formar.



Kommentarer

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0