Solskens sockerkaka



Ibland bakar mamma. T.ex. så där perfekt när jag är extremt sugen på något sött.
Jag förespråkar egentligen kakor som innehåller choklad och/ eller kakao. Men det finns inga regler utan undantag, gisses. Denna sockerkaka är absolut inte torr, tvärtom! Det är söt, och betydligt godare än en vanlig tråkig sockerkaka. Super enkelt recept och otroligt gott!!!


Solskens sockerkaka
175 grader i ca: 40 min

3 ägg
3 dl socker
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 dl kokhett vatten

Fyllning:
125 gram smör
1 dl mjölk
4 msk vaniljsocker

Såhär gör du:
Vispa ägg och socker pösigt, blanda mjöl och bakpulver, rör sedan ihop allt , även vattnet.
Grädda kakan i ca:40 min i 175 grader.

Dela kakan ( blir den hög kan man behöva dela den två gånger ). Låt sedan svalna något!

Koka smöret och mjölken i ca: 2 min. Blanda sedan i vaniljsockret. Lägg fyllningen där du delat kakan.
VOILA!


Kommentarer

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0