Mjölkchokladkladdkaka (med banan)





En kväll råkade det bli ca: 400 gram smält choklad över, anledningen var att min syster haft tjejkväll och de hade då ätit grillade marshmallows doppade i smält choklad.
Det är inte okej att slänga 400 gram choklad. Såå.. Jag slängde ihop en kladdkaka.
Den blev god, söt och mjölkchoklad i kladdkaka är så sjukt underskattat.
Den tog max 40 mina att göra, då är tiden i ugnen in räknad. En snabb och god kladkaka helt enkelt. TESTA!


Mjölkchokladkladdkaka (med banan)
175 grader i ca: 20-25 min

2 ägg
2,5 dl socker
2 dl mjöl
100 gram smör
1 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
en nypa salt
200 gram mjölk choklad
torkade bananchips ( kan inte det exakta namnet, men sådana som man har i musli )


Gör såhär:
Börja med att sätta ugnen på 175 grader. Smält smöret i en kastrull alt. i microvågsugnen.
Vispa ihop ägg, socker och kakao. Lägg i smöret och rör om. Rör sedan i vaniljsockret, saltet och mjölet. Smält chokladen i ett vattenbad, rör sedan ner det i smeten. 
( OM man vill )  blanda i bananchips.
Häll smeten i smörad och bröad form och grädda i ugnen i ca: 20-25 min. HÅLL KOLL!

VOILA!


Kommentarer

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0