Hallonpaj

När jag som bäst anlänt till min kusin meddelar hon att det finns hallon på vägen hem till henne.
Det resulterar såklart i hallonpaj.
Hon tog på sig sina stövlar och jag hennes fleece och så vandrade vi till hallonbuskarna.
Efter ett evigt kämpade mot brännässlor och murgröna lyckades vi få två stycket Ben and Jerrys burkar fyllda med nyplocka vildhallon ( och antagligen en hel del småkryp ).
Hallonpajen blev som alla andra hallonpajar. Syrlig, somrig och läskande!
ETT SOMMARMÅSTE!

Hallonpaj
225 grader i 15min
2 dl vetemjöl
1 msk smör
100 gram smör
Hallon

Lägg hallonen i en pajform, strö över socker efter behag. Blanda ihop mjöl och socker, lägg sedan i smöret. Lättast är det att få det blandat med händer. Smula sedan över pajen och grädda i ugnen ca: 15 min, 225 grader.
Ät varm tsm. med vaniljsås eller glass.
MUMS!



Kommentarer

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0