Chokladfudge



Bilderna gör verkligen inte fudgen rättvisa!
( I all hast fick jag ta fram min mobilkamera och försöka visa hur gott det faktiskt är med hemmagjord fudge )
Det är otroligt enkelt att göra, jag funderar på om det ens går att misslyckas ( sen visst, allt är möjligt! ).
Underbart godis som jag även funderar på att använda som glasyr till någon cupcake eller liknande någon gång..

Chokladfudge
Ett tag i kylskåpet

1 ägg
2 dl florsocker
3/4 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
50 gram kokosfett

Do like this:
Lägg ett bakplåtspapper i en långpanna.
Häll upp kall vatten i diskhon.
Smält kokosfettet i en kastrull och ställ sedan kastrullen i det kalla vattnet så det får svalna.
Vispa under tiden ägg och florsocker. Tillsätt sedan kokosfettet, kakaon och vaniljsockret.
Vispa ihop det med en elvisp på hög fart!
Bred ut smeten på bakplåtspappret och låt stå kallt.
Skär sedan fudgen i bitar.
Fudgen ska förvaras kallt.

Fundering:
Vill man spaca till fudgen lite borde man kunna hälla i några droppar mintextrakt, ha chokladbitar i eller smaksätta med något annat trevligt..


Kommentarer
Postat av: Moster Agneta

Hej Sandra! Vilken fin bakblogg du har. Jag är jätteimponerad och en stolt moster.

Ha det bra! Kram från mej till dej.

2011-07-27 @ 11:31:17

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0