Bojanas Ooey Gooey brownies


Min kära arbetskamrat anfaller mig en dag när jag kommer till jobbet. "SANDRA, jag har med mig något till dig!".. Jag misstänker något ätbart och vips så är jag kär. Som Bojana såfint utryckte det "Smakar som en slice of heaven!". Man tror att kakan ska vara sliskigt söt, men det är den inte. Den är perfekt.
Den är tålamodsprövande och göra, men det är så sjukt värt det !


Bojanas Ooey Gooey brownies


Botten
120g Smör
120g Mörk Choklad
3 dl Strösocker
1 tsk Vaniljsocker
2 Ägg
3 dl Vetemjöl
2 msk Kakao
1 krm Salt
100g hackad Mjölkchoklad


150g grovt hackade Marshmallows


1 burk Dulce de Leche (dvs en burk kondenserad mjölk som kokas på svag värme i 3-4 timmar. Fyll på då och då med vatten i kastrullen, burken skall vara täckt under hela kokningen)


Chokladtryffeltäcke
125g hackad Mjölkchoklad
125g hackad Mörk Choklad
1,5 dl Vispgrädde


Smält smöret och den mörka chokladen över vattenbad. Rör i sockret, vaniljsockret och äggen. Sikta i mjölet, saltet och kakaon. Rör i den hackade mjölkchokladen och blanda så att smeten blir jämn och fin. Bred ut smeten över en smord mindre plåt, ca 20×30cm. Grädda brownien i mitten av ugnen i 175 grader, ca 20 min. Tag ut kakan ur ugnen och strö över marshmallowsen. Sätt in brownien i ugnen igen och låt marshmallowslagret precis smälta, de ska inte ta färg. Bred över dulce de leche över marshmallow lagret. Koka upp grädden till sista lagret, rör i den hackade chokladen och vispa tryffeln slät. Bred tryffeln över dulce de leche-lagret. Låt stelna och skär i bitar.


Tips by Bojana
Botten ska vara inne max 15 min ( då blir den kladdigare ), beroende på plåtstorlek.
Har man en större plåt bör man göra dubbel sats chokladtryffel.

TRY IT!

(Här ifrån kommer receptet)


Kommentarer
Postat av: Goran

märk väl att det ska vara MAX 15 minuter.. om det är en större plåt så är det 10 minuter som gäller..



Har din kära arbetskamrat berättat exakt hur hon gjorde den? Hur hon slet i soffan, hur hon roffade åt sig den tunga bördan med att dela på sju stycken marshmallows?? hahahaha

2011-07-11 @ 23:01:38
Postat av: Sandra

Haha, ja hon nämde något om det. Jag måste berömma dig. HIMLA BRA JOBB ALLTSÅ!

2011-07-12 @ 00:01:00
Postat av: Jessica

Smarrigt värre! :)

2011-07-14 @ 00:19:14
URL: http://jexxicaa.blogg.se/

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0