Marshmallowsmuffins


Efter att ha kollat igenom alla mina receptböcker bestämde jag mig för att jag skulle uttnyttja mina nya muffinsformar. Vad passar då bättre än marshmallowsmuffins? Dessa muffins är lätta och roliga att göra. Tyvärr är inte smeten någon höjdare men muffinsen blir dessto godare! Något torra men jag tror att det går att åtgärda. Justeringarna har jag gjort i receptet nedan. Ett kanon bra fika alternativ!

Marshmallowsmuffins
ca: 14st
190 grader i 20min

70 gram smör
4,5 dl vetemjöl
6 msk kakao
3 tsk bakpulver
1 dl strösocker
150 gram hackad mjölkchoklad
55 gram små marshmallows ( alt. klipp stora i små bitar )
1 stort ägg, uppvispat
3 dl mjölk

Gör så här:
Börja med att sätta ugnen på 190 grader och placera ut formarna på en plåt. Smält sedan smöret i en kastrull.
Ta fram en STOR skål och sikta ner mjöl, kakao och bakpulver. Blanda i socker, marshmallows och chokladen.
Ta fram en annan skål och vispa ihop ägg, smör och mjölk. Rör sedan försiktigt ner äggblandningen i de torra ingredienserna. Rör till en tjock smet.
Fördela smeten i papperformarna. Ha med fördel dubbla formar.
Grädda muffinsen i 190 grader i ca: 20 min. Eller tills de har höjt sig och är gyllenbruna.
Ta ut dem och låt dem svalna på plåten i ca: 5min och sedan kallna på bakgaller.

Tips
Det jag har korrigerat i receptet är att man ska ha 150 gram choklad istället för 100 gram. Vill du ha orginalet är det bara att ändra tillbaka! :)

LYCKA TILL!


Kommentarer
Postat av: J to the e to the s to the s to the i to the c to the a!!!

Åh, låter underbart och förbjudetgott!

2011-01-27 @ 18:00:22

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0