Fotbollsmuffins ( kexchoklad och banan )


När vi tränar och spelar match får vi ofta kexchoklad och banan efteråt för att få tillbaka energin. Ofta blir det att man tar med lite hem, då gäller det att göra något bra av dem. Jag tänkte för första gången vara lite wild and crazy och hitta på ett delvis lite eget recept. Jag anser nog att det blev succé. Kladdiga, goda, kexchoklad och banan. Mums.

Fotbollsmuffins
10 min i 200 grader

2 ägg
2 ½ dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
½ tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
100 g smält smör eller margarin
100 gram kexchoklad

Frosting:
1/2 banan
florsocker
75 gram smör
kakao

Gör så här:
Sätt ut ca: sexton formar på en plåt och sätt ugnen på 200 grader. Smält sedan smöret och låt svalna. Vispa ägg och socker med en elvisp och blanda i socker, vaniljsocker, salt, kakao och bakpulver. Bland sedan i smöret och allra sist mjölet. Krossa 1,5 kexchoklad och blanda i smeten.
Klicka ut i forman och grädda i ugnen 10 min i 200 grader.

Blanda sedan ihop frostingen. Arbeta 75 gram smör mjukt med en gaffel i en skål. Lägg sedan i florsocker på känsla, tills det inte längre smakar smör men inte är allt för sött. Mosa bananen och blanda i smöret. Värm detta i micron så pass att du enkelt kan vispa sönder allt till en jämn smet. Bland då sedan i lite kakao för utseendets skull. Fördela över de avsvalnade muffinsen. Krossa den sista biten kexchoklad och lägg som lite extra topping.

Simply the best ! ;D


Kommentarer

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0