Jordnötskakor


Någonstans sådär lunchtid torsdagen den 10/2 insåg jag att baka har nu blivit min största utgift. Jag tänker trösta mig md att det också är en av mina största hobbies, och visst får man lägga pengar på sin hobby.
Dessa kakor i sig är aboslut inte speicellt dyra att göra, förutom jordnötterna är det simpla ingredienser. Tycker man om kakor med en blandning av sött och salt är dessa perfekta. Salta jordnötter i kombination med sockriga kakor. Mums!

Jordnötskakor
ca: 40st
200 grader i 15 min

200 gram smör eller margarin
2 dl socker
2 dl havregryn
2 dl hackade jordnötter
3 dl mjöl
1 tsk bakpulver

How to do:
Sätt på ugnen ( haha).
Börja sedan med att blanda socker och smör poröst. Smöret ska alltså vara rumsvarmt. Blanda sedan ner havregryn, mjöl, hackade jordnötter, mjöl och bakpulver i smörsmeten (förknippa inte smet med rinnande, smeten i detta fallet ska vara porös).
Forma smeten till små bollar, ca: 40 st, och lägg på en bakplåt med smörpapper på.
Grädda i ugnen 200 grader i 15 min!
DONE!

Lycka till!


Kommentarer

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0