Havrekakor med choklad


Är inte havrekakor en av alla favoritkakor? Varför inte då lyxa till dem lite genom att blanda i lite choklad.
Jag ska erkänna att det inte var min idé. Det var receptbokens. Ånej, där sabbade jag just den äran.
GODA IALLAFALL!

Havrekakor med choklad
ca: 25 st
175 grader i 20 min

150 gram smör eller margarin
2 dl socker
3 dl havregryn
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
100 gram choklad ( valfri )

How to do:
Börja med att sätta ugnen på 175 grader och lägg ett bakplåtspapper på en plåt.
Blanda/rör/misshandla sedan smör och socker så det blir poröst.
Blanda i havregrynen, mjölet och bakpulvret.
Finhacka chokladen och släng i den med.
Skapa små bollar, ca: 25 st, och lägg på plåten.
Grädda i 20 min, 175 grader.
Ta ut och njut!


GOOD LUCK!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Mums! Ser jättegoda ut! :-)

2012-09-09 @ 12:18:42
URL: http://www.linneabrun.se

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0