Marsmuffins



Mamma är skyldig mig godis ( lång historia ) och kommer hem med 100 gram mars. Jag ser möjligheten och knåpar ihop ett muffinsrecept med mars i. Jag ska vara ärlig och säga att det inte blev riktigt som jag tänkt. Men vad spelar det för någon roll? Det är ju insidan som räknas, och de blev goda!!

Marsmuffins
175 grader i ca: 15min

1 ägg
2,5 dl socker
75 gr smör
2 dl mjöl
3 msk maizena
en nypa salt
1 msk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
2 msk kakao
100 gram mars ( chokladbitarna ni vet )

Börja med att smälta smöret och låt det svalna något.
Blanda under tiden ägg och socker.
Ta en ny skål och rör ihop mjöl, maizena, salt, vaniljsocker, bakpulver och kakao. Blanda i det i ägg smeten, gör samma sak med smöret. Fördela Smeten i 12 st formar, med fördel i en muffinsplåt ( ha annars dubbla formar ).  Dela marsarna i 12 delar och tryck i en i varje muffins. Grädda i 15 min 175 grader. De sjunker när de kommer ut!

LYCKA TILL!


Kommentarer
Postat av: Mattias

asså.. Mars.. som i Mars-bars? :O

2011-08-15 @ 22:38:23
Postat av: Sandra

Ja men precis. Sådana där underbara saker som jaa.. finns i nästan alla affärer! :)

2011-08-16 @ 13:26:11

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0