Petras jordnötsbrownies



" En helt vanlig fredag. Om man bortser från att jag befinner mig ca: 2 mil utanför staden. Snön har smält så mycket att staketen syns, vad passa bättre då än jordnötsbrownies? De är så där farligt goda under mysiga kvällar, och hade jag inte varit sån hypokondriker så hade det passat perfekt att äta den direkt ur formen. Den är godaste när det stelnat något. Och då är det ( nu kommer det Petra ) ÄcKLIGT gott!"

Petras Jordnötsbrownies

Recept:
20 bitar
170 grader i 30 min

150 gram ljus choklad
125 gram smör, rumsvarmt
3 dl socker
1 tsk vaniljsocker
2 ägg
2 msk kakao
1,5 dl vetemjöl
50 gram mörk choklad
100 gram jordnötter ( det är ca: 1,5 dl)

1.
Sätt ugnen på 170 grader.
2. Ta fram allt du behöver och läs receptet.

3.  Smält den ljusa chokladen. Vispa ihop smör, socker och vaniljsocker. Arbeta in dem lite i taget.
4. Rör i den smälta chokladen.
5. Sikta i kakaoet och mjölet och vänd i det.
6. Hacka den mörka chokladen grovt och vänd i med jordnötterna.

7. Lägg bakpapper i en form ca: 24 * 24 cm. Häll i smeten och grädda kakan mitt i ugnen ca: 30 min.
8.Låt svalna innan du skär den i bitar, ( eller äter direkt från formen ;) )

Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Richard the twin and only

du får inte ha sån här blogg, det fick mig o vilja baka!! :O

2010-03-29 @ 18:43:56
Postat av: Petra

HAHAHA, fint! och kom ihåg, i somras åt du direkt ur formen ;)

2010-03-29 @ 19:55:48
URL: http://chipper.blogg.se/
Postat av: Sandra

Richard: Yes, then i succed ! ;D

Petra: Visstja! :D

2010-03-31 @ 15:16:39
URL: http://sandrasbakning.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag testade dessa, eller rättare sagt, de är inne i ugnen förtillfället :)

MEN...det står två ägg i receptet, men inte när man ska ha ner dem?! :)

2010-08-22 @ 19:03:33

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0