Julians Kladdkaka



Det finns ett recept som jag gillar sådär äckligt mycket ( får man säga så om ett recept?). Det är iallafall en helt vanlig kladdkaka. Men den tycks ha en tendens att bli något extra. Jag tror helt klart att det beror på saltet och kladdigheten. Receptet har jag fått från min kära vän Julia och jag tror inte ens jag kan uppskatta hur många gånger jag nyttjat det.

Julians Kladdkaka  
175 grader i 25min
1dl smält smör
2 ägg
3 dl socker
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 tsk salt
1,5dl vetemjöl

Rör ihop allting, det är inte så himla noga i vilken ordning. Men för traditionens skull kan man ju börja med ägg och socker. Häll i smeten i en rund bröad form.

Tips: Ju mindre man vispar ägg och socker ju kladdigare blir det. Och glöm inte hålla koll på ugnen. Det står 25 minuter, men ibland behövs inte mera än 15.


Kommentarer
Postat av: Vindruvan

25 grader? Så varmt är det ju ute om sommrarna. Det måste ju ta jättelång tid innan kladdkakan blir klar om ugnen ska stå på 25 grader :O

2010-03-21 @ 10:42:06
URL: http://flowerdrops.blogg.se/

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0