Dubbla kokos drömmar med chokladkräm

En vanlig "jag har tråkig dag" i mitt liv brukar sluta med att jag bakar. Och oftast kladdkaka eller liknande. Nu bestämde jag mig för ovanlighetens skull att det var dags för något lite annourlunda. Så jag letade fram ett recept som heter Dubbla kokosdrömmar. Jag har tyvärr ingen bild på dem ( och tur är väl det, för de smakar bättre än vad de ser ut ). Mamma sken iallafall upp när hon fick dem i munnen, och jag har inte hört någon annan klaga på dem heller. De är helt enkelt jätte goda, och ett bra tips till alla dröm älskare.


Dubbla kokos drömmar med chokladkräm

Ca 25 st,
150 grader i 20 minuter

200 gr smör eller margarin
1,2 dl Socker
2 tsk Vanilllinsocker
2,5 dl kokos
2 tsk hjortronsalt
Ca: 5 dl vetemjöl ( vill minnas att jag tog mindre )

1. Arbeta smör, socker och vanillinsocker poröst.
2. Arbeta in kokos, hjortronsalt och mjöl.
3. Rulla till runga kulor och grädda i 150 grader i 20 min.

Chokladkräm:
1 dl grädde
200gr choklad

1. Värm grädden, den får INTE koka.
2. Hacka chokladen och rör ned den, låt detta svalna helt.
3. Vispa sedan upp detta till en tjock kräm, bred chokladkrämen på hälften av kokosdrömmarna och lägg på resterande som lock.

Tips: Vill man inte ha choklad krämen så är de goda utan också, men älskar man choklad bör man ha med den ;D


Kommentarer

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0