Pannkakstårta


Om några dagar fyller en av mina underbara vänner 18. Det skulle firas med pannkakstårta. Det var första gången jag gav mig på detta och jag har inte heller ätit det innan. Om man bortser från att pannkakorna var varma och glassen och grädden smältbar så blev den lyckad. Men bäst blir det nog om man har lite mer än 1 h på sig.. Det rekommenderas iallafall då det är barnsligt gott och man kan välja helt själv vad man vill ha på.

Pannkakstårta
Pannkakorna:
10 dl mjölk
5 dl mjölk
3-4 ägg
1/2 tsk salt
2 msk smör

Blanda ihop allt och grädda i en stekpanna, är man lat ( som jag ) gör man dem tjocka, men om man har tid och lust kan man göra dem tunnare och då får fler lager på tårtan!

Fyllning ( Förslag ) :
Grädde
Sylt
Bär
Kesella
Glass
Choklad
Vaniljvisp

Lägg en pannkaka och sedan fyllning, sedan en till pannkaka och sedan fyllning, you get it!

TIPS: Jag gjorde som sagt misstaget att pannkakorna var varma när jag la på dem ( P.g.a tidsbrist ). Om man istället låter dem bli åtminstone kylskåps kalla ska är det lättare att få det hela att se ut som en tårta. 


Kommentarer

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0