Malins kladdkaksmuffins

Det var skolavslutning och som vanligt blev det fikakalas i klassrummet. Denna gången var det inte min tur och baka, men däremot några andras. Dessa muffins bjöd två av mina klassvänner på. De var otroligt goda och vissa åt uppåt 5 st. ( Inga nämda ). Det visade sig att det egenligen var ett kladdkaksrecept, men det fungerade precis lika bra i muffins form. Rekommenderas starkt, det är dessutom inte massa konstiga ingredienser i!

Malins Kladdkaksmuffins
2 ägg
2,5 dl socker
0,5 tsk vanillinsocker
100 gram smör
1 krm salt
2 dl mjöl
0,5 tsk bakpulver
4 msk kakao
(Blockchoklad)

How to do:
Blanda allt, börja med socker och ägg. Vill man ha det extra kladdigt ska man låta bli att blanda ägg och socker så mycket och så kan man dessutom ha lite smält blockchoklad i. Lägg sedan smeten i en rund form eller muffins formar. Grädda i min 30 min , 160 grader. Men som alltid när man bakar varierar det från ugn till ugn, håll utkik. Och tänk på att de stenar något när de kommer ut ur ugnen!
Lycka till!


Kommentarer

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0