Kola o bananpaj


"På mitt 18års kalas fick mamma för sig att vi inte skulle ha choklad. Hon föreslog denna kaka, och jag måste erkänna att jag var måttligt road. Men jag orkar inte riktigt engagera mig så jag gav den en chans. O jisses vilken paj. Det var nog ett av det godaste jag ätit. Alla tre lager passar perfekt ihop och även om den var oerhört söt så var det en härlig blandning. Den är lätt och göra och rekommenderas varmt."

Kola o bananpaj
1/2 paket digestive kex ( 200gram )
100 gram smör, rumsvarmt
1 burk kondenserad söt mjölk
2 msk smör
1dl brun farinsocker
Bananer
Grädde

How to do:
Börja med att krossa digestive kexen och blanda dem med det rumsvarma smöret. Tryck sedan ut det i en lämplig form, förslagsvis en pajform.
Koka upp mjölken, smöret, sockret. Sedan ska det sjuda under omrörning. Det är viktigt att det aldrig stormkokar. Och vill man kunna behålla sin kastrull är det viktigt att röra hela tiden! Häll sedan kolan i formen och låt det stelna. Skiva bananer och lägg ut över kakan, avsluta med grädde. Sedan är det fritt att gratinera!

Tips: Tycker man inte om banan kan man testa med andra frukter och bär!


Kommentarer
Postat av: christina westman

Kola o bananpaj

1/2 paket digestive kex ( 200gram )

100 gram smör, rumsvarmt

1 burk kondenserad söt mjölk

2 msk smör

1dl brun farinsocker

Bananer

Grädde



How to do:

Börja med att krossa digestive kexen och blanda dem med det rumsvarma smöret. Tryck sedan ut det i en lämplig form, förslagsvis en pajform.

Koka upp mjölken, smöret, sockret. Sedan ska det sjuda under omrörning. Det är viktigt att det aldrig stormkokar. Och vill man kunna behålla sin kastrull är det viktigt att röra hela tiden! Häll sedan kolan i formen och låt det stelna. Skiva bananer och lägg ut över kakan, avsluta med grädde. Sedan är det fritt att gratinera!



Tips: Tycker man inte om banan kan man testa med andra frukter och bär!


Svar: Åh låter superfint! Har varit lite inaktiv med att baka på sista tiden. Men det här ska jag försöka ta mig tid att göra! :D Tack!
None None

2012-06-27 @ 14:39:57

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0