Kärleksmums


Bakdagen resulterade även i de klassiska kärleksmumsen. De är barnsligt goda och går alltid hem. Jag tror inte jag känner en enda kotte som inte gillar dessa.

Tastelines kärleksmuffins
225 grader i 15 min

150 gram smör
1,5 dl mjölk
2 st ägg
3 dl socker
3 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2msk kakao
4,5 dl vetemjöl

Glasyr:
50 gram smör
3 msk kaffe, starkt
1 msk kakao
2 tsk vanillinsocker
3 dl florsocker
Kokos

Värm ugenen och lägg smörpapper omlott i en långpanna med hög kant. Smält smöret och blanda det med mjölken. Vispa sedan ägg och socker pösigt, gärna med en elvisp. Rör ner det i smörblandningen. Blanda bakpulver, vanillinsocker, siktat kakao och mjöl och rör försiktit ner i smeten. Bred ut smeten över långpannan.  Grädda i nedredelen av ugnen i 15 min.

Glasyr: Smält smöret i en kastrull. Häll i kaffe, och sikta ner kakao vanillin socker och florsocker. Rör till det blir en jämn smet. Koka det till glasyren har tjocknat.

Ta ut kakan och bre på glasyren medans kakan är varm. Strö sedan över kokosflingor.

LYCKA TILL!


Kommentarer

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0