Sega chokladmuffins



"Jag befann mig hos en väldigt fin kompis. Vi skulle till hennes häst och då är det ju bäst med lite fika. Vi hittade receptet sega chokladrutor på min blogg men bestämde att det var smidigare med muffins. Det blev lyckat. Himmelsk goda"

Sega chokladmuffins
150 grader i 15-20min

100 gr smör eller margarin
2 ägg
3 dl socker
1,5 dl vetemjöl
4 msk kakao
1,5 tsk vanillinsocker
2 tsk bakpulver
Chokladbitar

Gör så här:
Lägg ut formar på en plåt. Smält smöret på svag värme. Vispa ägg och socker pösigt och rör ned i det smälta smöret. Blanda mjölet, kakao, vanillinsocker och bakpulver. Rör försiktigt ner blandningen i äggsmeten. Häll smeten i formarna ca: 1/3 fulla. ( de växer något enormt). Skjutsa sedan in dem i ugnen i ca: 15-20min i 150 grader. Ta ut dem när de fortfarande är väldigt kladdiga och höga. De sjunker ihop och stelnar. Så fort du tagit it dem lägger du en chokladbit på varje muffins.


Kommentarer
Postat av: Sanna

omnomnom. jag har precis bakat muffins som jag ska göra cupcakes av imorgon. OMNOMNOM. jag ska ta en bild på dom, får jag gästblogga hos dig då? hihihi

2010-04-29 @ 10:45:07
URL: http://sannahelgalen.blogg.se/

Recepttips, synpunkter eller något annat på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress

Egen blogg?

Författa

Trackback
RSS 2.0